2013. február 10., vasárnap

Tematikus est, avagy Cékla minden mennyiségben

Kicsit megkésve bár, de törve nem, szeretnék pár szót ejteni kicsiny baráti társaságunk első tematikus estjéről, vagyis Cékla minden mennyiségben! 

Persze az én alkotásom kakukktojásnak számított a céklapörkölt, céklás tésztasaláta, céklás brownie és társai között, de színében sikerült beépülnie :)
Mivel gyorsan kellett finomat sütnöm és nem régiben felfedeztem két hazai meggybefőttet (a'la anya), Meggyes clafoutis-ra esett a választás.

Kis tepsivel, alacsony darabok lettek csak belőle, így legközelebb érdemes lesz dupla adagot készíteni. 
1 adaghoz: 16 dkg liszt, fél cs sütőpor, 12 dkg cukor (én sima kristálycukrot használtam, viszont ezzel elég édesre sikeredett, úgyhogy legközelebb mindenképpen csökkentett mennyiségben adagolom a cukrot), 2 dl joghurt (nálam ez epres joghurt volt natúr híján), 12 dkg margarin/vaj, 1 citrom reszelt héja, 1 egész tojás, 30  dkg meggy. A lisztet és a sütőport összekeverjük, külön tálban habosra keverjük a vajat a cukorral, majd a tojással, jöhet a citromhéj, joghurt. Végül jön a sütőporos liszt. Sütőbe öntjük, majd belenyomkodjuk a meggyeket.
180 C-n aranybarnára sütjük, tűpróbával ellenőrizzük.
Végül pedig a vendégek jóízűen fogyaszthatják. Meggyes sütim reklámarca barátnőm közkedvelt főhőse lett;)


2 megjegyzés:

  1. :))) Csak viccből fényképeztem hozzá a madarat is, nem gondoltam, hogy ezt a képet rakod fel :DDD

    VálaszTörlés