2013. február 3., vasárnap

Az első...


Már egy ideje gyűjtögetem a képeket a süteményeimről, leginkább, mivel a legtöbbjükhöz alkalom kacsolódik és amilyen feledékeny vagyok, egy idő után nem bírnám követni, mikor, mit alkottam és a legfontosabb, milyen volt a fogadtatása.

Rendszeresen szoktam a kollégáimnak sütni, hiszen egymagam nem fogok nekiülni egy tepsi sütinek, más részről pedig a sütés öröme és a másoknak szerzett gasztro élmény a legfontosabb :) én pedig 1-2 darab kóstolóval bőven beérem.

Mindig azt a pillanatot várom izgatottan, amikor a kollégák, barátok meglátják a finomságot (ekkor még nem tudhatják persze, valóban finom-e:) ). Látom az arcukon az örömet, néha egy szikrányi lelkiismeret-furdalást, hogy ismét egy kicsit nagyobb adag kalóriát fognak magukhoz venni,de...az illat, a látvány, majd az íz minden negatív érzést feledtet.

Tipikus Bika vagyok :) Számomra fontosak a gasztronómiai élvezetek és ugyanezt az élvezetet szeretném megosztani másokkal is. Az életemben igyekszem több módon kellemes élményeket biztosítani mások számára. Legyen az a tánc, zene vagy a sütemények formájában.

Szeretek kísérletezni a sütikkel, viszont mivel a családom távol van tőlem, ezért ők gyakran csak a hírét hallják a sütiknek. :) Ezt pedig, mint tudjuk, komoly bizonyíték nélkül hosszú távon nem lehet fenntartani, így sikerült az egyik kedvenc csokis kekszemből hazamenekíteni néhány darabot az otthoniak örömére. :)
Első süteményemként mégsem a kollégáknak alkotott darabokat szeretném bemutatni, hanem mint nagy keksz-rajongó és cookie-mániás, egy Csokoládés zabpelyhes keksz recepttel kezdenék.
Hozzávalók:

  • 12 dkg vaj/margarin, 
  • 10 dkg cukor (ha ezt barna cukorral váltjuk fel, még kevésbé lesz édes, még inkább érvényesül majd a csoki kellemes, keserű íze) 
  • 1 tojás
  • 10 dkg zabpehely
  • érzés szerint tej
  • 1 vaníliás cukor
  • 15 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor (vagy 1/2 tk)
  • 1 ek cukrozatlan kakaópor
  • összesen 20 dkg csoki (10-10 ét-tej, de bármilyen arányban lehet játszani vele, én csak étet használtam)
A vajat és a cukrot, vaníliás cukrot habosra keverjük, hozzáadjuk a tojást, majd a sütőporos lisztet. A tejjel lágyítjuk kicsit a tésztát, ezt követően pedig hozzákeverjük a zabpelyhet, végül a darabokra vágott csokoládét. Kis gombócot formálunk, tepsibe tesszük szép sorjában, majd vízbe mártott kiskanállal ellapogatjuk a gombócokat. Sütőtől függ, de kb. 20-25 perc alatt készre sül 180 ºC-n.
Jó étvágyat hozzá! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése