2013. március 17., vasárnap

Mindig csak a TABU

Szeretem a barátaimat meginvitálni szerény hajlékomba, vagyis a nagy szobámba :) és egy kis társasos, evős estét tartani, ahonnan természetesen sosem hiányozhat a TABU. Hosszú nehézségek árán végül sikerült a régi salsás baráti társaság egy részét összeverbuválni és felavathattuk az Aranyásók remek játékát. Az agyunk akadálytalan működéséhez viszont nem hiányozhatnak a finom falatok!

Szerettem volna egy kis újítást vinni a repertoárba a korábbi pizzás twisterek és kekszpiramisok után, így most a Magos pogácsák, illetve a Narancsos brownie kapták a főszerepet.
Sikerüket mi sem bizonyította jobban, hogy másnapi morzsa-partyra (alias jó lesz majd reggelire a maradék) nem sok falat maradt:)

Magos pogácsák

Hozzávalók:
0,5 kg liszt (nálam 0,4 Graham, 0,1 fehér); 1 pohár tejföl, 1,5 kocka margarin, 1 evőkanál só, 30 dkg sajt (füstölt, edami vagy trappista, én főleg füstöltet használtam, mert intenzívebb az íze)
Kenéshez 1 tojás, lenmag, napraforgómag, lehet szezámmag is

A lisztet összegyúrjuk a puha vajjal, tejföllel, sóval, a reszelt sajt 1/3-ával. Folpackba csomagolva pihentetjük egy éjszakát, ha sürget az idő, akkor kevesebbet :) Lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtjuk, pogácsaszaggatóval szaggatjuk, tetejét megkenjük tojás sárgájával, megszórjuk a maradék sajttal és tetszés szerint a magokkal. Én a felére lenmagot tettem, másik felére került a napraforgó. Tonhalsaláta mellé is tökéletesen passzolt.

Narancsos brownie

Hozzávalók:
2 dl tej, 20 dkg vaj, 5 dkg sötét kakaópor, 25 dkg liszt, 30 dkg barna cukor, 1 evőkanál szódabikarbóna, 5 dkg étcsokoládé, 1 dl tejföl, 2 tojás, 10-15 dkg durvára vágott dió, 2 narancs héja

A tejet a vajjal, kakaóval lábasban addig melegítjük, amíg a vaj fel nem olvad. A liszt, cukor, szódabikarbóna egyvelegét belekeverjük a vajas kakaót, tejfölt, tojást, végül pedig a durvára vágott diót és csokit és 1 narancs reszelt héját. 
Sütőpapírral kibélelt tepsiben 180 fokon sütjük míg felemelkedik, majd kicsit lejjebb véve a hőmérsékletet, míg át nem sül a tészta. 
Sütés után LASSAN hagyjuk kihűlni, nálam az idő rövidsége miatt szerettem volna mihamarabb bevonni a narancsos krémmel, sajnos megtört a tészta. A krémmel sikerült elfedni a süti hibáját, mégsem a legjobb érzés a vendégek érkezése előtt pár órával egy defektes tésztával szembeSÜLni.

Krémhez 30 dkg natúr tömlős sajt, ehhez mindig SPAR-osat szoktam használni, 1 narancs reszelt héja, 6-10 dkg porcukor. A krémmel beborítottam a sütit, majd csokidarabokkal díszítettem tovább. 
Kesernyés, nagyon finom, eteti magát :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése